Povratak na SMESNI MENU

 

SMEŠNA STRANA AVIJACIJE

 

 

 

 

KRATAK KURS
ZA PILOTE-POČETNIKE

 

1. Poletanje nije obavezno. Svako sletanje je obavezno.

2. Kada gurnete palicu od sebe, zgrade se povećavaju. Kada povučete palicu ka sebi, one se smanjuju. No, ukoliko nastavite tako da držite palicu, zgrade će se opet povećati.

3. Leteti nije opasno. Opasno je srušititi se.

4. Uvek je bolje biti dole i žaliti što niste gore, nego biti gore i žaliti što niste dole.

5. Jedina situacija u kojoj UVEK imate previše goriva jeste požar na avionu.

6. Elisa je samo ogroman ventilator zakačen za nos aviona, a služi za rashladjivanje pilota. Kada se zaustavi, zapazićete da pilot počinje da se znoji.

7. Kada vam nešto postane sumnjivo, zadržite visinu na kojoj ste. Niko se do sada još nije sudario sa nebom.

8. "Dobrim" sletanjem smatra se sletanje posle kojeg možete sami da odšetate kući. "Lepim" sletanjem smatra se sletanje posle kojeg avion mogu da upotrebe i drugi.

9. Učite na tudjim greškama. Nema šanse da poživite toliko da ih sve napravite sami.

10. Kako da znate da ste sleteli sa uvučenim točkovima? Po tome što vam je potrebna puna snaga motora da biste napustili pistu.

11. Verovatnoća preživljavanja obrnuto je proporcionalna uglu prilaza. Veliki ugao prilaza - mala verovatnoća preživljavanja. I obratno.

12. Nikada ne dozvolite avionu da vas povede tamo gde vaš mozak već nije stigao pet minuta ranije.

13. Držite se podalje od oblaka. Oni u vidu srebrnaste i razvučene linije govore da bi mogao da naidje i drugi avion, iz suprotnog smera. Takodje, pouzdani izvori tvrde da su planine poznate po tome što vole da se skrivaju u oblacima.

14. Uvek se trudite da broj vaših sletanja bude jednak broju vaših poletanja.

15. Postoje tri jednostavna saveta za meko sletanje. Na nesreću, niko ne zna koja.

16. Počinjete sa punom torbom sreće i praznom torbom iskustva. Trik je u tome da napunitre torbu iskustva pre no što ispraznite torbu sreće.

17. Helikopteri ne mogu da lete. Oni su samo toliko nakazni da i zemlja beži od njih.

18. Ukoliko kroz prozor pilotske kabine ne vidite ništa drugo osim zemlje koja se bezglavo okreće, a iz putničke kabine ne čujete ništa drugo osim meteža i cike, znajte da stvari više nisu onakve kakve bi trebalo da budu.

19. U stalnoj borbi izmedju objekata načinjenih od aluminijuma koji se kreću stotinama kilometara na čas i zemlje, koje se kreće brzinom od nula kilometara na čas, zemlja još uvek ima šta da izgubi.

20. Dobra procena je posledica iskustva. Nažalost, iskustvo obično dolazi posle loše procene.

21. Tri najnekorisnije stvari za pilota su: visina iznad, pista iza i desetinka sekunde koja je prošla.