Povratak na ZAIR iz 2019. godine

Ponešto iz 990. emisije...

Novi Microsoft Flight Simulator biće najrealističnija igra ikad napravljena. Da li je to tek trostruko podcrtana marketinška najava – ili iduće godine na scenu zaista stupa...

 

...Simulacija koja to više nije?

.

.

Prva verzija Microsoft Flight Simulator-a predstavljena je davne 1982. godine i od tada se stalno razvija, a poslednja aktuelna verzija igre pojavila se još 2014. godine. Iako odavno važi za realističnu igru ili simulaciju koja je više od igre, najavljena verzija za 2020. godinu podići će nivo realističnosti, kako se najavljuje, bar za još nekoliko stepeni.

Zahvaljujući modernim tehnologijama i udruživanjem snaga sa drugim kompanijama, virtuelni piloti u budućem Flight Simulatoru praktično neće moći da razlikuju virtuelni i stvarni svet. To je postignuto tako što će se umesto računarski generisanih mapa, podaci preuzimati iz Bingovih mapa, a proces mašinskog učenja obezbediće kreiranje potpuno realističnog ambijenta. Takođe, Microsoft je sklopio partnerstva sa meteorološkim kompanijama od kojih će se preuzimati stvarni vremenski podaci u realnom vremenu. Sklopio je sporazum i sa kontrolama leta, odakle će preuzimati putanje i redove letenja pravih aviona. Microsoft se povezao i sa kompanijom Asobo Studio, koja stoji iza igre Fuel Open World, trkačke igre iz 2009. godine, koja je ušla u Ginisovu knjigu rekorda sa svojom „najvećom površinom u igrama za konzole“.

Flight Simulator će virtuelnim pilotima omogućiti da sednu u realistične kokpite i da iz njih vide one pejzaže koje bi videli da sede i u kokpitu pravog aviona. U novoj verziji biće implementirano više od 40.000 aerodroma širom sveta, a digitalizovano je oko 510 miliona kvadratnih kilometara površine naše planete.

Prema najavama, novi Microsoft Flight Simulator će se prvo pojaviti na PC računarima, a kasnije će biti dostupan i na Xbox konzolama.

.

* * *

.

Eto, čisto da se zna šta proterujemo sa beogradskih ulica...

.

.

CarGo ume da manevriše u ovom prilično zbrkanom svetu, koji je neverovatna mešavina dopadanja i nerazumevanja, simpatija i mržnje, prijateljstva i bolesne zavisti, surovosti i humanosti, pameti i gluposti. Dakle, kako ovog puta CarGoovci kažu:

Evo šta smo sve postigli uz podršku svojih članova u proteklom periodu!

1. CarGo uvršten na Forbsovu listu top 10 najinovativnijih kompanija na svetu koje menjaju industriju iz korena

2. Donacija muzičkog festivala klasične muzike ''Leteći muzički ključevi'', gde su prepoznali značaj saradnje između Srbije i Nemačke, ali i razvoja kulture u Srbiji, pa zato rešili da podrže ovaj sjajan festival klasične muzike.

3. CarGo ponudio poštenim taksistima da se učlane u novooisnovano Udruženje zahvaljujući kojem će biti oslobođeni harača taksi donova (gle, Sicilija na gradskim ulicama!), gde će im biti zagarantovana neto zarada od 150.000 dinara, kao i pomoć u izmirivanju poreskog duga, kupovini novih automobila, najsavremenije plaćanje usluge i pomoć oko vođenja knjiga.

4. Udruženje doniralo milion dinara za izgradnju roditeljske kuće u Beogradu, a zaposleni u kompaniji CarGo Technologies pridružili se finalnom „Maršu solidarnosti” u Beogradu, kojim je uspešno završena šetnja Tamare i Bogdana iz Udruženja NURDOR.

5. Predsednik udruženja „CarGo“ najavio je osnivanje CarGo humanitarne fondacije koja će nastaviti da pomaže svim ljudima koji se obrate za pomoć, a finansiraće se tako što će kompanija CarGo Technologies od svake pružene usluge deo novca direktno uplaćivati na račun Fondacije.

6. CarGo završio prvi investicioni ciklus u vrednosti od dva miliona evra kupovinom 50 novih Tojota, 50 novih Folksvagena, a u septembru je takođe kupljeno i 50 novih Renoa - sve sami Talismani i Megani ECO klase, čime je više od 100 ljudi uposleno u ovom delu investicionog ciklusa.

7. Konačno, eto, CarGo se otvara u još jednoj evropskoj zemlji, Francuskoj: prvi gradovi su Nica, Kan i Sen Trope, ali će se uskoro proširiti i na ostale francuske gradove. Time je srpski softver postao izvozni proizvod za evropsko tržište!

Bez rikverca

Šta na sve ovo reći? Poludeti od ljubomore? Ili se to drugačije zove - bar u žargonu monologa ozlojeđenih predstavnika drevne taksi alijanse. Znate, CAR:GO je nezgodan igrač: kod njega je, sa stanovišta putnika, sve jasno: računica je čista, kratkoća relacije nebitna, vozači svesno preuzimaju i rizik i odgovornost na sebe. Još samo da zakon to isto učini.

A oni drevni taksisti uopšte ne maltretiraju Beograđane... Samo ih 'ladno terorišu! Ali još niko nije uspeo da zaustavi točak istorije, iako su mnogi pokušavali. Nećete verovati, istorijske raskrsnice niti liče na crossroads Nemanjine i Kneza Miloša, niti nude povratnu vožnju sokakom kojim ste se dovezli.

Radio emisija "Zakon akcije i reakcije" emituje se jednom nedeljno na mreži prijateljskih FM stanica, a bavi se reakcijama ljudi na hi-tech svet oko nas. Urednik i voditelj ZAIRA: Zoran Modli. Leteći reporter: Vladimir Bubanja. Mailbox emisije: modli@beotel.rs.