Povratak na ZAIR iz 2019. godine

Ponešto iz 991. emisije...

Hope to meet you, ko je sledeći?

.

.

Moj dugogodišnji prijatelj, inače kapetan u Adriji Airwyas, Primož Jovanović, postavio je na svom zidu oproštajnu poruku koja je glasila: "Good bye my dear coworkers. You have been my second family. Hope to meet you in the air again. OVER AND OUT."

Dao je i link ka efektnom i elegičnom videu koji je na YouTube podigao prošle zime (potražite ga s upitom Chasing the sun). A kad su oproštaji u pitanju, normalno da je pristiglo najmanje onih lajkova s podignutim palcem. Najviše je bilo suznih Smajlića i crvenih srdaca. Ostavio sam i ja svoje. Mada, priznajem, nije mi bilo najjasnije zašto se Primož oprašta od svojih letača iz kompanije. Ko to odlazi - on ili oni? Napušta li Adriju? Odlazi u beli svet? Prekida letačku karijeru da bi se posvetio još izazovnijoj profesji? Da se nije, nedajbože... puj, puj, puj.

Neprijatno mi je bilo javno da pitam šta se zbiva. Planirao sam da mu u inbox pošaljem poruku ne bih li saznao povod oproštaja. A onda se – ček, ček – prisetim da Adriji nešto ne cvetaju ruže, pa pomislim: al' sam glup, pa tu je Tango Six. A ako Tango Six ne zna šta se događa, onda... I prvo mi je ubo oči neprevaziđeni kolumnista ovog portala Alen Šćuric sa najsvežijom kolumnom pod naslovom „Adria je mrtva, je li Croatia slijedeća?“ Tako dakle, bankrot. Alen Šćuric je poznat po sjajnim analizama vazduhoplovnih zbivanja u čitavom regionu, da ne kažem ex-Jugoslaviji i izvanredan je poznavalac situacije ne samo u redovima naših avio-prevoznika i kompanija koje gazduju aerodromima, nego i svetske vazduhoplovne scene. Pročitao sam i sve mi je bilo jasno. Hvala, Alen.

„Kao što vidimo Adria je bankrotirala, Croatia je mirna bar dvije godine, a može preživjeti i četiri, a Air Serbia?“ kaže Šćuric. Pa dalje: „Za razliku od Adrie koja je bankrotirala i Croatie koja stagnira, Air Serbia ozbiljno raste. Po svim pokazateljima. Ona je osjetno povećala i obnovila flotu, otvorila je velik broj linija i frekvencija, osuvremenila je sve sustave, modernizirala poslovanje. Druga činjenica je da količina novaca koju Srbija ulaže u Air Serbiju rapidno pada iz godine u godinu. I ponovo kažem, po tisućiti puta, sve je stvar matematike...“ Ali, da ne biste ovo shvatili kao odu Er Srbiji, pročitajte ceo tekst Alena Šćurica, pa će biti jasnije i vama. Kao što je i Šćuricu pre deset godina bilo jasno da će Adria potrajati do 2019, a ove da će bankrotirati do oktobra!

* * *

Pa, dragi prijatelju Primož, da te citiram, ovog puta u svoje ime: „Hope to meet YOU in the air again.“ Ali bez OVER AND OUT. Ako do februara zaživi najavljena Air Slovenia, biće dovoljno i jedno ROGER!

Osim ako te u međuvremenu sa zadovoljstvom ne otme neka kompanija udaljena tek koju stotinu kilometara od tvog prebivališta.

.

 

 

Ludnica 12 dana bila na ulicama

.

.

Taksisti su megafonisali: “Car, go!”, a svi ostali: Car, don't go!

 

Ali, opšti haos nastavio je da se širi kao onaj Oliškin “fras u šupi”: upravo saznajemo da su, ovog puta zbog stalnog, a potuljenog rasta cena svega i svačega i, u vezi s tim, pojačane tražnje enormno skupih pogrebnih usluga, penzioneri zapretili opštom obustavom rada. U slučaju neispunjenja zahteva, najavljuju radikalizaciju protesta: sa vikenda prelaze na radne dane - što je u krajnjem slučaju svejedno. Ako i to ne pomogne, prete da će se upokojiti. To bi ozbiljno ugrozilo budući oslonac Srbije - dinamičnu generaciju milenijalaca koji babinom penzijom nesebično pomažu sve napredniju kafić-privredu, a dedinom splavić-brodarstvo na dve naše najveće reke.

Solidarišući se sa ucenom nezaustavljivih penzosa, nezavisni sindikat pokojnika odlučio je da se pridruži protestu i mrtvačkim kovčezima blokira sve gradske i prigradske ulice što vode ka Novom groblju. Pošto su te saobraćajnice i inače poznate kao najživlje, taksisti su zapanjeni ovim preotimanjem plena za koji su mislili da je njihov. Za sad je ekonomska žila-kucavica ovog grada, ulica Strahinjića Bana, pošteđena. Naši reporteri su na terenu, pa čak i u Strahinjića Bana. Za svaki slučaj. Piju kafu i čekaju dalji razvoj događaja.

Bludite i dalje sa nama, dragi gledaoci.

* * *

...U međuvremenu su taksisti, pored navijača jedina sila jača od države, privremeno oslobodili ulice. Imaju oni još skrivenih aduta, kažu. Pa smo i mi napustili osmatračnicu u Strahinjića Bana. Nadam se ne privremeno, jer mi skrivenih aduta nemamo. A još manje opravdanja za trubeće siledžije na četiri točka.

Radio emisija "Zakon akcije i reakcije" emituje se jednom nedeljno na mreži prijateljskih FM stanica, a bavi se reakcijama ljudi na hi-tech svet oko nas. Urednik i voditelj ZAIRA: Zoran Modli. Leteći reporter: Vladimir Bubanja. Mailbox emisije: modli@beotel.rs.